luni, 5 decembrie 2011

Cântă la trei instrumente, compune muzică şi desenează

După nouă ani de exerciţiu, elevei din Pierşinari îi ia o jumătate de oră să creeze obiecte prin tehnica origami modular, care atrag admiraţia privitorilor şi premiile concursurilor de creaţie naţionale.
Talentul nu cunoaşte vârstă. O demonstrează Alexandra Jugulete, o fată de 14 ani din Pierşinari. Ea face origami modular, cântă la trei instrumente, compune muzică şi pictează. Sunt pasiuni pe care le-a dezvoltat de mică şi care o ajută să se evidenţieze la concursurile de creaţie şi interpretare.

Cel mai mare obiect este un păun de 1500 de piese
A început cu origami simplu. “De la cinci ani am început să fac diverse lucruri din hârtie: lalele, cutiuţe. Apoi, în clasa a cincea am început să fac origami modular, din triunghiuri. Am învăţat singură, din reviste. Mă inspir din cărţi şi de pe internet sau creez eu singură modele”, spune Alexandra. Mama ei i-a insuflat pasiunea pentru artă.  “Sunt foarte mândră de ea şi întotdeauna am îndemnat-o să facă ceea ce-i place. De mică am învăţat-o să creeze”, povesteşte Gigica Jugulete.
Alexandra crează din hârtie diferite obiecte, preucum păuni, lebede, flori sau pokemoni. “Dacă am triunghiurile făcute, într-o jumătate de oră le asamblez”, explică fata. Cel mai mare obiect realizat i-a luat însă mai mult timp. Este vorba despre un păun realizat din 1500 de piese, la care a lucrat două ore.
<!-- more -->
Cu astfel de creaţii din origami a impresionat juriile concursurilor de gen, la care a participat în ultimii doi ani, fiind recompensată de fiecare dată cu locul întâi.


Cântă la trei instrumente, compune muzică şi desenează
Cea care a descoperit-o a fost diriginta sa, Nicoleta Radu, profesor de limba şi literatura română la Şcoala Pierşinari. „De 8 martie anul trecut, ne-a oferit nouă, cadrelor didactice, câte o lebădă făcută din hârtie. Aşa am descoperit-o. Am încercat la ora de dirigenţie să facem şi noi. Nu întotdeauna ne-a ieşit. Alexandra ne-a dat mereu lecţii. În cei zece ani de carieră, nu am descoperit asemenea talente deosebite, în afara literaturii. Eu o încurajez să continue studiile la liceul de arte, pentreu a-şi dezvolta talentul”, este sfatul dirigintei sale, mai mult decât binevenit. Asta pentru că fata exceleză şi la muzică, şi la desen.
Studiază pianul de şapte ani, însă alte cursuri de specialitate nu a urmat. Cântă şi la bloc fleute şi mai nou la nai. Din clasa a cincea a început să şi compună. „Am compus cinci piese şi am câştigat premii naţionale pentru interpretare”, spune Alexandra. De pictat s-a apucat în clasa a cincea. Nu are cursuri în domeniu, dar a obţinut premii pentru creaţiile sale – desene în creion.
Face deasemenea modelaj în lut, dar în ciuda pasiunii sale pentru artă nu s-a hotărât încă ce-o să facă în viitor. „Fac totul din plăcere. Nu mă gândesc să fac o afacere din asta şi încă nu ştiu ce profesie să aleg”, mărturiseşte Alexandra. Ea a intrat în atenţia reprezentanţilor Centrului Judeţean de Cultură Dâmboviţa, care vor să colaboreze cu ea în proiecte educative.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu