Educatie


_______________________________________________________________________
REZULTATELE SIMULARII BAC 2012 DAMBOVITA


Desi importanta examenului de Bacalaureat este din ce in ce mai mare pentu ca tinerii absolventi sa se inscrie la facultate, anul acesta se pare ca rezultatele la examenul maturitatii vor fi mai slabe decat cele de anul trecut.  Aceasta pentru ca in urma rezultatelor simularilor pentru Bacalaureat doar 28,17 % dintre elevi au promovat testarile.
Procentul de promovabilitate obtinut la simularile scrise de catre elevii damboviteni este unul foarte mic, de doar 28,17 %, un rezultat mai slab decat cel de anul trecut care se ridicase la 35%. Astfel din 3401 elevi care au participat la simularile pentru Bacalaureat, doar 958 au obtinut medii peste 6. Mai mult decat atat, trei licee dambovitene si anume, Grupul Scolar Udrea Baleanu din Baleni, Grupul Sc Industrial Pucioasa si Grupul Scolar Auto Targoviste nu au avut niciun elev cu note de promovare. Cel mai mare procent de promovabilitate a fost obtinut de Colegiul National Ienachita Vacarescu, Colegiul national Constantin Carabela, Liceul de arte BAlasa Doamna si Colegiul national Nicolae Titulescu din Pucioasa, unde au fost 47 de note de 10 si 494 de note intre 9 si 10.
_________________________________________________________

5000 de elevi dâmboviţeni participă zilele acestea la simulările pentru probele scrise ale examenului de Bacalaureat.
Astăzi, elevii şi-au testat cunoştinţele la limba şi literatura română, urmând ca, în următoarele zile, aceştia să fie testaţi şi la celelalte două discipline la care vor susţine examen în vară. Inspectorii şcolari spun că se aşteaptă ca numărul candidaţilor la prima sesiune a examenului maturităţii din această vară să fie mai mare decât anul trecut, întrucât se vor înscrie foarte mulţi dintre absolvenţii promoţiei 2010-2011, care nu au reuşit să treacă de Bacalaureat. La prima sesiune a examenului de Bacalaureat de anul trecut, procentul de promovabilitate fiind de 35%.
________________________________________________________
 Produsele tradiţion ale româneşti vor fi promovate de Colegiul Economic Ion Ghica din Târgovişte prin intermediul unui proiect pe care liceul îl va realiza, alături de Gal-ul dâmboviţean Dealurile Sultanului, în colaborare cu o serie de parteneri din Franţa. Este vorba despre Casa Europei din Gap şi din Alpii de Sud, Camera de Meserii şi Artizanat din Haute-Alpes, Institutul de Meserii şi GAL-ul Pays Gapencais. Proiectul, care va demara la începutul anului viitor,  implică teritoriile celor două grupuri de acţiune locală GAL, şi întâlnirea dintre două grupuri de tineri, formate din 20 de elevi, din Institutul de Meserii din Haute-Alpes, din Franţa, şi din Colegiul Economic din Târgovişte, care studiază disciplina comerţ, în scopul de a analiza posibilităţile de valorificare a produselor locale din cele două ţări. Zilele acestea, judeţul nostrum a primit o vizită prealabilă de către o delegaţie franceză, pentru a defini termenii cooperării tinerilor francezi şi români. Prezenţi astăzi la Colegiul Economic din Târgovişte, unul dintre membrii delegaţiei franceze, Abela JOSEPH, preşedinte Maison d’Europe, a declarat că a fost încântat de toate produsele tradiţionale, inlcusiv cele de artizanat, pe care le-a văzut, dar că ar trebuie mai mult lucrat la promovarea acestora.
___________________________________________________________
Grupul Şcolar Voievodul Mircea din Târgovişte va avea, în curând, un parc de invidiat. Totul va fi posibil graţie unui proiect finanţat de Fundaţia pentru Parteneriat şi Mol România, în valoare de 9000 de lei, în  cadrul programului „Spaţii verzi”, componenta „Spaţii verzi urbane”, şi derulat de Asociaţia Ecologică Floare de colţ, în parteneriat cu Grupul Şcolar „Voievodul Mircea” şi Primăria Municipiului Târgovişte. Proiectul se va derula în perioada 16 aprilie – 15 iulie 2012 şi are ca scop reamenajarea şi modernizarea parcului Grupului Şcolar „Voievodul Mircea”, pentru utilizarea eficientă a acestuia atât în activităţile educative, cât şi pentru a forma şi dezvolta conştiinţa ecologică şi comportamentul ecologic al elevilor.  Proiectul îşi propune ca prin activităţile sale să atragă cel puţin 500 de elevi din cei peste 1000 de elevi ai şcolii care să se implice direct în reamenajarea parcului iar dintre aceştia, 50 să participe la seminarii în „Şcoala din parc” pentru a-şi îmbogăţi cunoştinţele despre protecţia mediului şi ariile naturale protejate din România. În plus, proiectul prevede şi construirea unei săli de curs în aer liber, în parc, pentru desfăşurarea unor ore de curs mai speciale.
__________________________________________________________
Aspiranţii la o catedră de învăţător au anul acesta posturi pe alese
 Ieri a fost ultima zi de înscrieri pentru concursul de ocupare a posturilor vacante din învăţământ. În judeţul nostru, au fost depuse 938 de dosare pentru cele 549 de posturi scoase la concurs pentru anul şcolar 2012-2013, mai puţine decât anul trecut, dar suficient de multe pentru o concurenţă acerbă pe unele dintre posturi. Dosarele urmează să fie validate, însă, în perioada următoare, iar numărul final să fie unul mai mic. Pe centre de concurs, cei mai mulţi aspiranţi la o catedră, s-au înscris la Târgovişte, adică 370 de candidaţi pe 130 de locuri, la Moreni 152 de candidaţi, pe 89 de locuri şi la Titu, 195 de candidaţi, pe 127 de locuri. De asemenea, la Pucioasa, 71 de candidaţi s-au înscris pe 43 de locuri scoase la concurs.  Şi în centrele careau decis să organizeze singure concurs, fără a face parte dinttr-un consorţiu de şcoli este concurenţă serioasă. De exemplu, la Şcoala I.Al. Brătescu Voineşti din Târgovişte, pe cele 6 posturi disponibile s-au înscris 10 candidaţi, iar la Şcoala Mihai Viteazul din Târgovişte candidează patru persoane, pentru un singur post. O supriză plăcută pentru candidaţi este anul acesta numărul mare de posturi scoase la concurs pentru catedra de învăţător, fiind scoase la concurs 135 de locrui, din care 30 doar în municipiul Târgovişte, şase fiind oferite de Şcoala Ioan Alexadru Brătescu Voineşti, una din cele mai bune la nivel de judeţ.

__________________________________________________________

Bacalaureatul bate la uşă! S-a afişat calendarul examenului!

Examenul de bacalaureat 2012 se desfăşoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat 2011, aprobată prin ordinul ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Sesiunea iunie-iulie 2012
    * 28 – 30 mai 2012 - Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
    *1 iunie 2012 - Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
    * 11 - 13 iunie 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
    * 13 - 15 iunie 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
    * 18 – 22 iunie 2012 - Evaluarea competenţelor digitale – proba D
    * 25 - 27 iunie 2012  - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
    * 2 iulie 2012 - Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
    * 3 iulie 2012 - Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
    * 4 iulie 2012 - Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
    * 6 iulie 2012 - Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
    * 8 iulie 2012 - Afişarea rezultatelor
    * 9 iulie 2012 - Depunerea contestaţiilor (orele 08:00 – 12:00)
    * 10 -12 iulie 2012 - Rezolvarea contestaţiilor
    * 13 iulie 2012 - Afişarea rezultatelor finale

Sesiunea august-septembrie 2012

    * 16 – 20 iulie 2012 - Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen
    * 20-21 august 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
    * 20-22 august 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
    * 21 -22 august 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
    * 23 - 24 august 2012 - Evaluarea competenţelor digitale – proba D
    * 27 august 2012 - Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă
    * 28 august 2012 - Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
    * 29 august 2012 - Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
    * 31 august 2012 - Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
    * 2 septembrie 2012 - Afişarea rezultatelor (până la orele 16:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
    * 3-4 septembrie 2012 - Rezolvarea contestaţiilor
    * 5 septembrie 2012 - Afişarea rezultatelor finale

La solicitarea comisiilor de Bacalaureat judeţene sau din proprie iniţiativă, Comisia Naţională de Bacalaureat poate aproba prelungirea perioadelor de susţinere a probelor de evaluare a competenţelor digitale sau lingvistice. 

_______________________________________________________
Astăzi au început înscrierile pentru grădiniţă. Acestea vor avea loc pe până la sfârşitul lunii mai, iar în judeţul nostru sunt aşteptaţi să se înscrie la grădiniţă aproximativ 4000 de copii. Anul acesta, potrivit inspectorilor şcolari, grădiniţele dâmboviţene, dar mai ales târgoviştene, nu vor mai fi supraaglomerate, întrucât mare parte dintre preşcolari vor merge la clasele pregătitoare. Numărul copiilor de grădiniţă va scădea, aşadar, anul acesta, cu aproximativ 3000-4000 de preşcolari. În prezent, în judeţul nostru sunt înscrişi la grădiniţă  5288 de copii, în mediul urban şi 9719 în mediul rural.
_______________________________________________________  
Au participat 103 elevi, iar rezultateale finale sunt următoarele: nivelul A2 -  locul I – Cergan S.Ioana-Bianca (Colegiul naţional „Carol Davilla” Craiova), locul II – Skouri A. Antonis (Colegiul Naţional „Constantin Carabella” Târgovişte), locul III – Aidonis V.Avanghelos (Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti); nivelul A1 – locul I – Popescu P.Mihaela Cristina (Liceul Teoretic Bulgar), locul II – ParasKevas A.Olga (Şcoala nr. 93 „Emil Racoviţă”), locul III – Gemenetzidis C.Stavrula (Liceul Teoretic „Lucian Blaga”), nivelul B – locul I – Ivaşcu C.Alina Georgiana (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul II – Târnovanu O.Laura Ioana (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul III – Manciu L.Elisabeth Maria (Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” Braşov), nivelul C – locul I – Chontas Panagiotis (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul II – Ilaşcu Bianca (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul III – Aidoni Artemis (Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti_________________________________________________________
Statutul studenţilor reglementat!
Ministrul Educaţiei, Cătălin Baba, Uniunea Naţională a Studenţilor din România, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România şi Uniunea Studenţilor din România au semnat astăzi în jurul orei 10, la MECTS, "Codul drepturilor şi obligaţiilor studentului".
Acest document preia prevederile importante din Legea Educaţiei Naţionale. Pe de altă parte, reuşeşte să prezinte în detaliu mecanisme, structuri şi să dea răspunsuri la câteva dintre problemele esenţiale pe care le-au ridicat toate organizaţiile studenţeşti. Consider că este doar un început, pentru că vor trebui încheiate astfel de acorduri la nivelul fiecărei universităţi", a declarat ministrul Educaţiei, Cătălin Baba.
"Codul drepturilor şi obligaţiilor studentului" este structurat pe 18 articole. Principalele prevederi ale Codului fac referire la: dreptul studenţilor de a "participa la evaluarea cursurilor, seminariilor, lucrărilor practice şi a prestaţiei cadrelor didactice" şi publicarea rezultatelor evaluărilor profesorilor pe site-ul universităţii. Printre alte drepturi menţionate se numără:  "Dreptul de a întrerupe şi relua studiile conform Cartei Universitare şi a legislaţiei în vigoare"  şi  "Dreptul de a refuza să participe la procesul educaţional mai mult de 8 ore pe zi". În termen de 60 de zile, la propunerea studenţilor, toate universităţile vor trebui să-şi formuleze un statut la nivel local care să garanteze drepturile şi obligaţiile studenţilor.
 _________________________________________________________

Catalog pentru profesori!
 Codului Drepturilor şi Obligaţiilor Studenţilor semnat vineri de ministrul Educaţiei şi reprezentanţii federaţiilor studenţeşti din România a dat naştere unor numeroase controverse din cauza prevederilor sale. Deşi studenţii s-au arătat mulţumiţi de semnarea actului şi reglementarea statutului lor, unele cadre didactice nu sunt de acord cu documentul.
Printre prevederile care au stârnit discuţii se numără şi publicarea pe site-urile universităţilor a unor evaluări periodice ale profesorilor făcute chiar de studenţi. Chiar dacă există de foarte mult timp site-uri educaţionale care au pus bazele unor cataloage online în care elevii le puteau acorda note profesorilor de la clasă, oficializarea acestei practici nu a fost primită tocmai bine în rândul celor de la catedră. Profesorii consideră că aceste evaluări sunt subiective şi elevii vor fi tentaţi să ofere calificative în funcţie de preferinţele pentru materie sau simpatia pe care o manifestă pentru unele cadre didactice. Mai mult decât atât asociaţiile studenţeşti vor elabora rapoarte anuale în care va fi prezentată situaţia respectării drepturilor menţionate în documentul oficial.  Acestea vor fi făcute public înainte de începerea fiecărui an universitar, pe site-ul instituțiilor.
Mulţumiţi pe de-o parte, însă revoltaţi pe de altă parte
O altă prevedere ce de această dată îi afectează pe studenţi este cea prin care absolvenții liceelor din mediul rural sau din orașe cu mai puțin de 10.000 de locuitori vor beneficia de un număr de locuri bugetate garantate la facultate. Nemulţumirea se manifestă în rândul absolvenţilor din mediul urban care consideră nedreaptă această menţiune, considerând că toţi viitorii studenţi ar trebui să fie aşezaţi pe aceeaşi treaptă şi să aibă beneficii egale.

____________________________________
 Elevii dâmboviţeni, vor să fie sanitari pricepuţi
Colegiul Naţional Constantin Cantacuzino din Târgovişte a găzduit astăzi etapa zonală a concursului Sanitarii pricepuţi. Competiţia este organizată de Crucea Roşie Dâmboviţa, Direcţia de Sănătate, Poliţia Rutieră şi Inspectoratul Şcolar Dâmboviţa şi are două probe, una teoretică şi una practică.  11 echipaje de elevi, din 11 şcoli, au participat astăzi la concurs Echipele câştigătoare formate în prima fază din elevi din ciclul gimnazial vor participa în luna mai la etapa judeţeană a concursului.
____________________________________ 
Taxe mai mari la Universitatea Valahia anul viitor?
Rectorul Universităţii Valahia din Târgovişte a precizat astăzi în cadrul unei conferinţe de presă că este posibil ca anul viitor taxele de şcolarizare la universitatea târgovişteană să crească anul viitor. Acesta spune, însă, că speră să nu se ajungă la acest lucru, iar dacă totuşi se va întâmpla, creşterea nu va fi una semnificativă. Acesta a oferit ca exemplu taxa de şcolarizare pentru studiile de licenţă, care este în prezent de 2200 de lei şi care, dacă ar suferi o creştere, ar fi undeva în jurul sumei de 2300-2400 de lei. În plus, acesta  a mai precizat că numărul studenţilor cu taxă de la Valahia este anul acesta mai mic decât cel al studenţilor pe locuri bugetate de la stat. De asemenea, pentrua veni în ajutorul studenţilor, în perioada următoare 3% din taxele studenţilor vor fi direcţionaţi către fondul de burse, astfel încât să beneficieze de acest sprijin financiar cât mai mulţi studenţi. Rectorul a mai declarat presei  că se are în vedere echilibrarea diferenţei între procentul studenţilor cu burse sociale (70%) şi cel al studenţilor cu burse de performanţă (30%), în favoarea celor din urmă, un prim pas fiind direcţionarea celor 3% către fondul de burse.
______________________________________________
 Viaţa elevei moarte la Viişoara costa 50 de lei
“Grilajul de la fosa septică de acolo l-am pus într-un sfert de oră cu un aparat de sudură şi cu 500 de mii de lei. Atât costă jumătatea aceea de grilaj care s-a pus acolo şi care putea să salveze viaţa unui copil”, a declarat astăzi la întâlnirea organizată cu directorii tuturor şcolilor din judeţ, la care au luat parte şi reprezentanţi ai DSP, inspectorul şcolar general adjunct, Iulian Brezeanu. Acesta a mai spus că sunt multe lucruri simple, pe care directorii le pot face în colaborare cu primarii, mai ales în condiţiile în care noul sistem de bugetare prevede în sarcina administraţiei locale cheltuielile pentru investiţii şi reabilitări. De aceea, în cazurile în care se identifică riscuri, conducerea şcolii respective să facă adrese scrise către primărie, iar în cazul în care este vorba de reparaţii minore acestea se pot face din bugetul şcolii. “E jenant să spui că la şcoală ai geamul cârpit cu scoci, ori, iertaţi-mă, un geam costă cât două pachete de ţigări. Deci, astea se pot face din fondurile şcolii”, a mai spus Iulian Brezeanu. Inspectorul şcolar general, Sorin Ion, le-a spus directorilor că  în perioada următoare reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar vor merge în toate şcolile din judeţ, în unele dintre acestea chiar însoţiţi de reprezentanţi ai DSP Dâmboviţa.
 ______________________________________________________ 
Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, supuşi unor evaluări-pilot în intervalul 9-23 mai

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a publicat vineri pe site-ul oficial metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional. Din acest eşantion fac parte: 86 de unităţi de învăţământ pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrată în unităţi de învăţământ distincte.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

____________________________________________________________________
Biblioteca publică “Gheorghe Tomozei” din Pucheni își diversifică serviciile utilizatorilor săi, oferindu-le din 29 februarie calculatoate cu acces gratuit la internet, prin programul național “Biblionet-Lumea în biblioteca mea”. Pe bază de programare, puchenarii cu permis de utilizator la bibliotecă, pot să beneficieze de acces gratuit la internet la cele patru calculatoare pe care le-a primit biblioteca.
Inaugurarea oficială a noului serviciu se va face în luna aprilie, însă până atunci utilizatorii au venit deja în număr mare să caute pe internet, la bibliotecă, informațiile de care au nevoie. Peste 100 de puchenari au beneficiat deja de serviciul Biblionet la Pucheni, iar solicitările continuă să vină, cele mai multe de la utilizatorii cu vârste fragede, care, așa cum am aflat de la Mirela Minciuunoiu, bibliotecar la Biblioteca “Gheorghe Tomozei”, acest serviciu este foarte util pentru cei care vin aici fie pentru că au nevoie de informații pentru un referat, o carte, un joc, în cazul celor mici, sau pentru a comunica cu copiii lor plecați în străinătate, în cazul adulților.
 ___________________________________________________________________

În excursia educativă pe care a pornit-o în liceele dâmboviţene, săptămâna aceasta, cotidianul Gazeta Dâmboviţei a trecut pragul Liceului de Arte „Bălaşa Doamna” din Târgovişte.  În compania doamnei director Gabriela Istrate am reuşit să definim caracterul unic al instituţiei şi să surprindem momente importante din istoria sa.
Învăţământul vocaţional-artistic a fost lansat la Târgovişte în anul 1957, prin Şcoala de Muzică şi Arte Plastice, iar în anul 1997 s-a transformat în Liceul de Muzică şi Arte Plastice, instituţie care a primit din 2006  numele „Bălaşa Doamna”. Învăţământul artistic târgoviştean a evoluat ulterior, componentei muzicale -  instrumentale şi vocale, adăugându-i-se cea plastică, prin specializările pictură, arhitectură, design ambiental şi vestimentar, grafică şi artă monumentală.
Primele însemnări pe care le-am făcut au fost despre sufletul acestui liceu, oamenii care zi de zi împărtăşesc pe lângă cunoştinţe şi informaţii, idealuri şi vise. Am aflat astfel că liceul se defineşte mai întâi prin profesorii şi elevii săi, dar şi traiectoria pe care aceştia o urmează. „Forţa de atracţie a Liceului de Artă este dată de percepţia lui drept o insulă de libertate. Elevii sunt învăţaţi un lucru fundamental: să gândească liber, să-şi exprime ideile fără restricţii, sa-şi dezvolte neîngrădit personalitatea. Adolescenţii noştrii sunt talentaţi dar şi teribilişti, fragili şi orgolioşi, uneori îndrăgostiţi, alteori visători. Cu profesorii au o comunicare caldă prietenoasă şi directă hrănindu-se din înţelepciunea şi talentul lor. Fiindcă profesorii acestei şcoli au mii de idei, o energie inepuizbilă. Într-un cuvânt, o coeziune sufletească aparte, dospită în acordurile muzicii ce se revarsă din toate colţurile şcolii”, sunt cuvintele pe care Gabriela Istrate, director al liceului,  le-a rostit şi au rămas drept amprentă a monografiei liceului realizată la împlinirea celor 50 de ani. 

Instituţia de învăţământ este unică în judeţ şi prin profilul ei vocaţional-artistic. La sfârşitul studiilor, elevii primesc un atestat cu ajutorul căruia se pot manifesta în domeniile: design vestimentar, ambiental, artă decorativă, instructori artistici, membri în ansambluri corale sau instrumentale, artişti liber profesionişti, dar şi publicitate şi marketing. Liceul îşi pune amprenta asupra învăţământului dâmboviţean şi prin manifestările tradiţionale: „W.A.Mozart” – concurs internaţional de interpretare instrumentală, „Art for you” -  festivalul judeţean al artelor: muzică, pictură, fotografie, teatru şi „4 Curţi Domneşti – Cântec medieval de arhitectură” – concurs naţional de arhitectură. Anual, catedra de pian principal organizează trei concursuri interne: GRADUS AD PARNASSUM,  concurs de studii, concurs de interpretare: piese romantice, moderne sau româneşti şi concurs de interpretare: piese preclasice.  De asemenea, catedra de corzi organizează Concurs de studii şi Concursul ANTONIO VIVALDI (interpretare de piese preclasice şi clasice). În 2010, elevii liceului au obţinut numeroase premii la concusul „W.A.Mozart”: Radu Andrei  – premiul II la vioară categoria B, Manea Ana Maria  – premiul I şi Schileru Nicoleta  – premiul II la canto categoria F, la canto-categoria A Măruntu Antonio  – premiul I şi Stanciu Ioana  – premiul III, la categoria B Lazăr Leonard  – premiul I şi Udrea Ana Maria  – premiul III, iar la categoria D Georgescu Andrei  – premiul II.

Anul trecut performanţele elevilor au îmbogăţit palmaresul şcolii: 12 premii la olimpiadele naţionale de specialitate, 16 premii la olimpiadele judeţene şi 25 premii la concursurile naţionale şi internaţionale de specialitate. Liceul se poate mândri şi cu promovabilitate de 100%  la  examenul naţional 2010-2011 şi de 94,5% la examenul  de  bacalaureat 2010-2011, ocupând primul loc pe judeţ. „Pentru a atinge însă culmile gloriei şi pentru a obţine rezultate deosebite e nevoie de multă muncă şi este foarte important să acordăm mare atenţie modului în care şlefuim aceste mici diamante. Vocaţia artistică, prin expresia ei muzicală sau plastică, e observabilă şi poate fi depistată încă din primii ani ai copilăriei. Trebuie doar ca în preajma copiilor talentaţi să existe persoane capabile să evalueze corect dispoziţiile şi aptitudinile manifestate spontan”, ne-a mărturisit directorul liceului.

Pe lângă renumele pe care l-au adus şcolii elevii premianţi, declararea Liceului de Arte „Bălaşa Doamna” din Târgovişte „Şcoală Europeană” în 2007 şi 2010 a reprezentat un pas important în evoluţia instituţiei. Dincolo de  participarea la competiţii de specialitate, artiştii în devenire, sub îndrumarea unor profesori foarte bine pregătiţi şi dedicaţi în totalitate meseriei, s-au implicat de-a lungul timpului şi în proiecte educaţionale, sociale şi umanitare: proiectul comunitar „Tineret în acţiune”, proiectul internaţional „Dezbaterea în democraţie”, în colaborare cu Departamentul pentru Educaţie al SUA, parteneriatul cu şcoala specială din Târgovişte- „Împreună într-o familie fără sărăcie”, parteneriatul cultural cu Radio România Cultural,dar şi proiectul „Stop traficului de fiinţe umane!”derulat împreună cu asociaţia CARITAS.
_____________________________________________________________________
 Sector It in scolile dambovitene
Dacă, în urmă cu câţiva ani, calculatorul era un moft, în ultimul timp, acesta a devenit o necesitate. În plus, din anul 2010, una dintre probele examenului de Bacalaureat este verificarea competenţelor de utilizare a calculatorului, probă care nu le-a dat, însă, prea mari bătăi de cap elevilor, întrucât sunt familiarizaţi cu acesta, cei mai mulţi de la vârste încă fragede. Uop realizat de site-ul econtext.ro. al judeţelor cu cele mai dotate şcoli în funcţie de nivelul de numărul de calculatoare din unităţile respective situează judeţul nostru pe locul 10. Astfel, în ultimii 10 ani, în şcolile dâmboviţene numărul calculatoarelor a ajuns de la 941 (2001), la 7049 (2011). Prima pozitie, cu cel mai ridicat grad de dezvoltare a sectorului IT, este ocupat de judetul Ialomiţa, urmat de Giurgiu şi Ilfov. La polul opos, se situează judeţele Timiş, Iaşi şi Brăila, cu cele mai puţine computere în şcoli.
 ____________________________________________________________________ 
 Fiecare judeţ are, începând de astăzi, o linie gratuită Telverde pentru informaţii referitoare la înscrierea în clasa pregătitoare şi în clasa I, din anul şcolar 2012-2013. În judeţul nostru, numărul unde pot suna dâmboviţenii interesaţi să afle mai multe lucruri despre acest subiect este 0800816245, linie care  este deschisă de luni până vineri, între orele 9.00 şi 17.00. În clasa pregătitoare, vor învăţa, din toamnă, copiii care până la 31 august 2012 vor avea şase ani împliniţi sau, în cazuri speciale, cei care vor împlini această vârstă până la 31 decembrie 2012. În Dâmboviţa, inspectorii şcolaria sigură că nu vor fi probleme cu organizarea acestor clase 0, singura şcoală identificată până acum ca neavând spaţiu suficient pentru clasa pregătitoare fiind Şcoala I.Al.Brătescu-Voineşti din Târgovişte, unde situaţia a fost rezolvată prin reducerea numărului de clase I de anul viitor. În judeţul nostru, peste 4000 de copii ar urma să urmeze clasa pregătitoare, dintre aceştia 1500 nefiind niciodată la grădiniţă. În clasa pregătitoare nu vor exista note sau calificative, dar se vor pune absenţe, , iar familiile care primesc ajutoare sociale riscă să le piardă dacă nu îşi trimit copiii la şcoală, pentru că această clasă face parte din învăţământul obligatoriu.
 ____________________________________________________________________
 Imaginatie bogata cand vine vorba de copiat
Sesiunea  e în toi şi studenţii au foarte multă inspiraţie în ceea ce priveşte metodele de copiat.  Cum examanele bat la uşă, iar cursurile nu sunt tocmai accesibile petru mulţi dintre cei care abia dacă au trecut de două ori pe la facultate, studenţii sunt din ce în ce mai inventivi. Unii, mai comozi apelează la metodele tradiţionale şi mai ieftine: pixul cu calendar, de doar 1,5 lei, foile micşorate la xerox, ciornele amplasate chiar pe bancă, cursurile scanate şi ascunse pe sub haine, ori programele pe calculator făcute de acasă şi copiate de pe stick. Cei care au prieteni amabili, folosesc telefoanele mobile prin intermediul cărora primesc răspunsurile direct pe de cursurile pe care le lasă prietenilor. Această metodă este riscantă din mai multe motive: nu în toate sălile poţi avea semnal la telefon, unii profesori folosesc sisteme anti-copiat (bluetooth), alţii sunt foarte vigilenţi iar această metodă nu e tocmai silenţioasă. De cele mai multe ori, studenţii aleg să copieze direct de pe telefonul mobil.
 În fiecare an însă tehnologia avansează şi apar noi mijloace de a trece fără probleme un examen pentru care nu te-ai pregătit. Cea mai scumpă metodă, dar şi cea mai eficientă, după spusele studenţilor este cea în care foloseşti  microcăştile invizibile. În acest caz, studenţii  lipesc pe corp cablurile trebuincioase: colierul inductor, care transmite practic informaţiile între telefon şi căşti, câteva fire de legătură, mufa de alimentare şi microfonul. Cele două microcăşti cu dimensiuni milimetrice sunt introduse pe timpan şi pot fi scoase din ureche doar cu ajutorul unui magnet.
Unii studenţi acuză profesorii că îi determină să apeleze la metoda copiatului pentru a trece un examen pentru că nu se prezintă la cursuri, nu îşi dau interesul să le explice materia sau au pretenţii exagerate în privinţa activităţii cumulând pentru nota finală: nota de la examen, prezenţa la seminar şi la curs şi nota de proiect.
 ______________________________________________________________________
Dacă nu ai timp să ajungi la biblioteca, vine biblioteca la tine. Pe e-mail. Nu este o glumă. Biblioteca Județeană I.H.Rădulescu le oferă dâmbovițenilor un nou serviciu modern și anume posibilitatea de a afla, pe e-mail, dacă volumul de care au nevoie se află în acel moment la bibliotecă, iar dacă doresc referințe suplimentare despre cartea respectivă le pot obține prin aceeași metodă. Adresa de e-mail este relatii@bjdb.ro, iar solicitanții acestui serviciu de poștă electronică trebuie să știe că, pentru a primi informația de care au nevoie le vor fi solicitate date personale, precum nume şi prenume, data naşterii, profesia şi localitatea de domiciliu.
 ________________________________________________________________
Pedepsiti pentru rezultate slabe
Ministerul Educației a lovit liceele care au obținut rezultate foarte slabe la Bacalaureatul din acest an acolo unde le doare mai tare, la numărul de elevi. Asta, în condițiile în care, printre prevederile noii Legi a Educației se numără şi aplicarea costului standard per elev, ceea ce face ca școlile să se lanseze în competiție, încercând să atragă cât mai mulți elevi pentru următorul an școlar. Liceele care au avut o promovabilitate mai mică de 15% la examenul de bacalaureat din acest an vor elabora pentru clasa a IX-a un plan de şcolarizare redus cu cel puţin o clasă. În județul nostru se vor afla în această situație 14 licee, printre care Grupul Școlar Transporturi Auto Târgoviște, cu promovabilitate zero la examenul maturității din acest an, Grupul Școlar de Construcții Nicolae Mihăiescu Târgoviște, Grupul Școlar Nicolae Ciorănescu Târgoviște, Grupul Școlar Constantin Brâncoveanu Târgoviște, Grupul Școlar Pucioasa, Liceul Agricol Găești, Grupul Școlar Tărtășești. Rămâne de văzut, însă, care dintre acestea se vor conforma recomandărilor făcute de Ministerul Educației, întrucât noua metodologie privind oferta de școlarizare prevede și faptul că sunt exceptate de la această regulă liceele unice în localitatea respectivă sau cele care au avut o singură clasă ca și cifră de școlarizare. În plus, anul acesta, în județul nostru, vor intra în clasa a IX-a cu aproximativ 1000 de elevi mai puțini, astfel încât dacă vor fi nevoite să se conformeze noii prevederi, cele 14 unități de învățământ liceal nu vor avea foarte mult de pierdut.
 _______________________________________________________________ 
 Suntem pregătiți pentru....clasele pregătitoare?
Începând cu anul școlar 2011-2012, potrivit noii Legi a Educației, înainte de a intra la școală, preșcolarii vor urma o clasă pregătitoare. În Dâmbovița, peste 4000 de copii ar urma să intre în clasa pregătitoare, pentru aproximativ 1500 dintre aceștia urmând să fie pentru prima dată când merg la grădiniță. Din declarațiile făcute în presă de inspectorii școlari dâmbovițeni, unitățile de învățămând din județul nostru sunt pregătite pentru punerea în aplicare a noilor prevederi ale Legii Educației, însă rămâne problema pregătirii dascălilor pe mâna cărora vor intra aceste clase pregătitoare. Potrivit noii legi, aceștia vor trebui să urmeze un curs special care să-i pregătească pentru lucrul cu cei mici. În prezent, atât conducerile şcolilor şi a Inspectoratului Şcolar cât şi părinţii aşteaptă şi alte reglementări din partea Ministerului Educaţiei în ceea ce priveşte clasele pregătitoare precum şi din partea autorităţilor locale în ceea ce priveşte dotările noilor clase.
_____________________________________________________________
  Poti beneficia de o bursa de studii la universitatea central europeanaVezi cum poti beneficia de ea!
Vrei să obţii o bursă de studiu la Universitatea Central Europeană. Ai şansa să o primeşti doar dacă eşti student în ultimul an de studiu sau ai deja diplomă de licenţă şi dacă îţi depui candidatura on-line până la data de 25 ianuarie 2012.  Cei interesaţi se pot înscrie fie pentru pentru programele de masterat, fie de doctorat pentru anul universitar 2012–2013. Cursurile, cu predare în limba engleză, se vor ţine la sediul universităţii CEU din Budapesta.  Dosarul de înscriere ce va fi completat on-line trebuie să cuprindă formularul de înscriere disponibil pe pagina web a CEU, două scrisori de recomandare pentru programele de masterat şi trei scrisori de recomandare pentru programele de doctorat în limbă engleză. Mai multe informaţii puteţi obţine de pe site-ul universităţii: http://www.ceu.hu/, secţiunea admitere. 
_____________________________________________________________
In urmă cu mai multe zile, am văzut, întâmplător, inaugurarea unei construcţii, reabilitată pe bani europeni. A venit o doamnă, o femeie, o creştină -în fine- pentru a tăia în mii de bucăţi panglica tricoloră. Erau acolo domni de la judeţ, cum se spune, politicieni mai mari şi mai mici, toţi umeziţi din cap până-n vârful picioarelor, emoţionaţi, ploconindu-se fără graţie, pătrunşi de sensurile adânci ale istoriei.
Mă uitam la ei, mă uitam la Ea, aş fi vrut să găsesc undeva două difuzoare puternice şi să pun, dat la maxim, un cântec. Le-aş fi tradus şi versurile...
Nu-mi rămâne decât să vă povestesc dumneavoastră, cititorilor mei... LE ROI BOITEUX este un minunat cântec al lui Georges BRASSENS. Un rege al Spaniei sau al Franţei, cântă el cu vocea catifelată, avea un beteşug la picior, şchiopăta cu piciorul drept, astfel încât îţi făcea milă. Curtezanii, specie iscusită, s-au străduit să îl imite şi, care cu dreptul, care cu stângul învăţară să şchiopăteze. Din anticameră până în bucătărie toată lumea şchiopăta, şchiopăta... Dar, într-o zi, un senior din provincie trecu prin faţa regelui, dârz şi drept ca un plop. Toată lumea s-a pus pe râs, în afară de rege, care a murmurat încet, ce să zic, domnule, cred că dumneata nu şchiopătezi! Sire, faceţi o greşeală, eu sunt uimit, vedeţi, dacă eu merg mai drept decât altul este pentru că şchiopătez cu ambele picioare.
Asta este, Regina noastră blondă, domnii de la judeţ şchiopătau, şchiopătau...
Ascultă aici LE ROI BOITEUX în interpretarea lui Georges Brassens la secţiunea Stirea zilei video.